2013. szeptember 7., szombat

Újabb croissant,melyet Vajas kiflivé avanzsáltam


Azon gondolkodtam, hogy túl sok idő és munka elkészíteni a croissant, hogy hogyan lehetne felgyorsítani a folyamatot. Próbálkoztam, de ahogy ma kiderült, a croissant nem lehet másképp elkészíteni! Kell a sok hajtogatás,kell a hűtés, kell az idő ahhoz, hogy igazán finomat kapjunk.
Ahogy Feleségem, Tímea mondta, ez is nagyon-nagyon finom, de ez inkább vajas kifli. Hát akkor ez legyen vajas kifli :-)
A fotók minőségéért elnézést kérek, de este 9 körül készültek...


Hozzávalók: (cca 30 db kisebb kiflihez)

500 g liszt
1 natúr joghurt
1 csipet só
1 dl tej
5 ek cukor (ha sósat szeretnék,akkor csak 2-3 ek)
2 db tojás
5 dkg élesztő
250 g vaj
1 tojás a kenéshez

Elkészítés:

A vaj és a kenéshez szükséges tojás kivételével a többi hozzávalóból tésztát gyúrunk. A tejet a végén, adagolva adjuk hozzá, hogy ne legyen se túl ragacsos, se túl száraz. Gyúrjuk jól össze, majd 1, 1,5 órára tegyük hűtőbe.
Ha letelt, akkor a "gombócot" szedjük 4-8 részre. Én 8-ra szedtem,mert sajnos nincs otthon nagy munkafelületem. A vajat osszuk el eggyel kevesebb részre, mint ahány felé szedtük a tésztát.

Nyújtsuk ki az adagokat, nem kell átlátszónak lennie, mert akkor a következő nyújtásnál kibuggyan a vaj, és rétegezzünk "tortát" belőle, úgy, hogy tészta-egy adag vaj-tészta-vaj...-tészta. Én késsel adagoltam bele a vajat, elosztva a felületen.













Ha kész a "tortánk" (most kell a nagy munkafelület) akkor nyújtsuk ki! Ha megfogadtok egy jó tanácsot, előtte tegyétek be valahogy a hűtőbe, hogy a vaj kemény legyen! Nos, nyújtsuk ki...Szép kör alakúra... Na itt voltam én bajban, mert nem volt megfelelő a munkaterület, úgyhogy én szépen kettészedtem. Úgy nyújtottam ki. Most már mehet vékonyra! Fontos, hogy a felületünket folyamatosan lisztezzük, ne ragadjon le!
Ha kinyújtottuk, jöhet a cikkelyezés. Vágjuk cikkekre (ízlés szerint), majd a hegye felé kezdjük el feltekerni. Ha szeretnénk megtölteni valamivel,akkor annak most van itt az ideje.
A feltekert kifliket helyezzük egy sütőpapírral kibélelt tepsire.

Ha azonnal sütjük, akkor várjunk kb fél órát, amíg kétszeresre "dagadnak", majd 180 fokra előmelegített sütőben süssük aranybarnára. Sütőbe helyezés előtt kenjük meg tojással a tetejét, illetve ha édesen készítjük, megszórhatjuk cukorral, mandulával, mákkal, dióval... a tetejét.
Ha reggelire szeretnénk, akkor éjszakára tegyük a hűtőbe. Másnap reggel vegyük ki, pihentessük cca 10 percet, majd hideg sütőbe berakva süssük ki!

Sajnos nem sikerült meggyorsítanom a croissant készítést, de egy hasonló kiflit sokkal gyorsabban elkészíthetünk :-)

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése