2013. szeptember 9., hétfő

A croissant titkai (szerintem)


Milyen is a croissant, amit szinte mindenki kedvel????
Puha,réteges,omlós,levegős...esetleg töltve van valamivel, sós vagy édes...
Igen, én is próbálkoztam elkészíteni..Elsőre ami készítettem, túl időigényesnek tartottam, annak ellenére, hogy a tészta finom volt...Gondoltam én, hogy finom, meg jó állagú...De már tudom, hogy csak a finom volt megfelelő.
Aztán újra próbálkoztam, hogy hátha rövidebb idő alatt is készíthetünk ilyen finomságot. Finomnak finom volt, de ez sem az igazi...
Nos, azt hiszem, hogy próbálkozásaim beértek...
Íme az általam levont következtetések, de hangsúlyoznám, ezek az én privát gondolataim:

Ha finom, és JÓ croissant szeretnénk, akkor nem lehet gyorsan :( Sajnos az idő kell hozzá, nem ehetünk azonnal. Azaz ehetünk, de akkor a boltban kell megvennünk! Kell a hajtogatás, kell a hűtőben pihentetés. DE, ha azt nézzük, hogy összesen talán fél óra tényleges munkánk van vele, akkor nem is sok, nem?!
10 perc munka, 1 óra pihenés, megint 10 perc, megint egy kis pihenés, utolsó munka, fél óra sütés, és már ehetjük is...
Így ugye nem is olyan sok :-)
A legjobb szerintem, ha délután elkezdjük, éjszakára hűtőben tároljuk, majd reggel utolsó nyújtás, tekerés és sütés... Nekem ez vált be a legjobban!
A másik általam tapasztalt, nagyon fontos momentum a nyújtás! Az utolsó nyújtás!
Sajnos én elkövettem a legnagyobb hibát! Túl vékonyra nyújtottam...Nem szabad! Muszáj figyelni, és meg kell hogy legyen az 1-1,5 cm vastagsága a tésztának. Igen, kicsit nehezebb feltekerni, de így lesz könnyű,réteges,levegős...
És a legfontosabb, amit tapasztaltam, hogy reggel frissen a legfinomabb, és a család nagyon szereti :-)
Ja, és aki megkóstolta, nehezen hitte, hogy nem a boltból van!!
Szóval, remélem páran kipróbáljátok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése