2013. szeptember 3., kedd

Citromos Pite



Na,ez nehéz lesz,de valahogy összehozom :-)
Fejből, gondolatokból született süti.. Cél, hogy Enikőnek készítsek valamit, ami laktózmentes...Valamiféle tej termék kellett bele, de azt megoldottam laktóz mentessel!!!
Na akkor próbáljam meg felidézni :-)

Hozzávalók:

175 g vaj
250 g liszt
85 g porcukor
1/2 pohár tejföl (laktózmentes)
4 db tojás
250 g cukor
csipet só
2 citrom leve és héja
1 db narancs leve és héja
2 dl habtejszín
2-3 kanál porcukor
pár csepp vanília aroma


Elkészítés:
A sütőt kapcsoljuk be, és melegítsük elő 160 fokra. A tésztához a porcukrot, a lisztet és a vajat késes robotgépben összedolgozzuk. Ha már morzsás, akkor egy sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük, szépen elegyengetjük. Kanál hátával lelapítjuk. A sütőpapír lógjon túl, hogy majd a segítségével ki tudjuk emelni a sütit, ha elkészül. Mehet az előmelegített sütőbe, süssük elő, legyen szép színe, de ne barnára...Olyan arany színe legyen :-)
Ilyen:

Közben a többi hozzávalót tegyük egy tálba ( kivéve a citrusok héját, én azt díszítésre használtam), és készítsünk belőle "krémet". Azért van macskakörömben, mert nem lesz krém, folyni fog, de ez nem baj. Majd a sütőben szépen összeáll.
Ha az alap elkészült, akkor öntsük a félkész tésztára, és mehet vissza a sütőbe. Jó 30 percig kell sütni, de azért figyeljük!!!
Akkor kész, ha a krém még ruganyos, de nem ragad az ujjunkra.
Vegyük ki, és hagyjuk teljesen kihűlni. Most lesz nehéz,mert már megkóstolnánk, de várjunk még!

Ha teljesen kihűlt, készítsünk tejszínhabot a szokásos módon. A habtejszínt alacsony fokozaton kezdjük el felverni, majd apránként adjuk hozzá a porcukrot, majd a vanília aromát. És egy kis trükk, hogy gyorsabban készüljünk el, és jó kemény habunk legyen: Pár csepp citromlé...
De csak óvatosan, és ízlés szerint, ki milyen habot szeretne. Én habzsákból nyomtam, ezért kellett kemény, de ha az egészre szeretnénk felkenni, akkor ne verjük túl!
Ha kihűlt, szépen (meleg vízbe mártott késsel) vágjuk fel. Én 22x33-as tepsit használtam, annál a legjobb a 3x6-ra osztjuk. És jöhet a habzsák. Mindegyik tetejére nyomjuk szépen habot, majd a lereszelt citrus héjakkal szórjuk meg!
Voilá...
Finom, frissítő ízű! Ezt én is megkóstoltam :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése