2013. szeptember 3., kedd

Uborkás-Mentás és Levendulás-Áfonyás Frissítő


Kedves Hölgyek!!

Elnézést, de most jutottam el ide. Együtt írom meg mindkét itóka elkészítését,mert nagyon egy kaptafa, csak a hozzávalók mások :), de az eljárás ugyanaz mindkettőnél...
Rettenetesen nagy öröm számomra, amikor azt hallom mindenkitől (vagy majdnem mindenkitől) hogy minden nagyon finom volt, vagy hogy ez vagy az nagyon finom volt. Tudjátok nem olyan egyszerű ám 40 emberre, 40 nőre meg aztán főleg nem :-)
Mindenkinek más az ízlése, mindenki máshogy készít el mindent. Nekem most ezek születtek meg a fejemben, ezeket készítettem el. Szerencsére negatív kritikát nem hallottam, bár jelezném, szívesen fogadom, hiszen azokból is nagyon jól lehet(ne) építkezni!
Szóval, várom a negatív véleményeket is!

Akkor jöjjön a kért recept:

Uborkás-Mentás:

Hozzávalók cca 1 l sziruphoz:

4 db uborka, megmosva,majd lereszelve
0,5 l víz
0,5 kg cukor
2 db citrom leve
2 db lime leve
1 marék menta

Elkészítés:

Rém egyszerű az elkészítése, viszont, ahogy Ti mondtátok, nagyon finom frissítő Inkább nyári szerintem, de bármikor, akár szörp helyett is megállja a helyét, és nem mellékesen furcsaságában van egy kis erő :-D Hiszen ki szokott uborkát inni??? Enni még oké, meg szemre pakolni... Mi most isszuk :-)
Készítsünk egy alap szirupot, melynél egységnyi vízhez, egységnyi cukrot adunk. Tegyük fel melegedni. Közben az uborkákat mossuk meg, és reszeljük le, elég a nagyobb lyukon lereszelni. A mentát szintén mossuk meg, és tépkedjük le a leveleket. Amikor a cukor elolvadt, zárjuk el alatta a gázt, tegyük félre, és a lereszelt uborkát, illetve a menta felét tegyük bele ázni. Hagyjuk így fél órát.
Ha letelt a fél óra, vegyünk elő egy másik edényt, és egy szűrőt! Szűrjük le a szirupot, az uborkát jól nyomkodjuk ki, hogy ne vesszen kárba a finom uborkalé!
Ha ez készen van, akkor ha tudjuk akkor egy kisebb lyukú szűrő kellene még és egy tölcsér, valamint egy üres flakon.
Én átszűrtem még, hogy szép, tiszta legyen!
A flakonba mehet a 2 db citrom, és lime leve, mehet bele a maradék menta. Ebbe töltsük bele a szirupunkat, és tegyük hűtőbe.
Ha lehűlt, ízlés szerint, nekem az 1/4-ed rész szirup, 3/4 rész szóda vált be, öntsük fel szódával, és már ihatjuk is.
Hát ilyen egyszerű!

A Levendulás-Áfonyás annyiban különbözik, hogy uborka helyett levendulát áztatjuk be (ízlés szerinti mennyiséget, nem is tudom mennyi volt) valamint pár darab (én 8 db-ot) áfonyát leturmixolunk, és a sziruphoz keverünk.
A levendulásból én kihagytam a citrom levét, de nem szükséges.

Remélem kipróbáljátok páran :-)
Ha felszolgáljátok, akkor az uborkásnál jól mutat a pohárban a lime és a menta, sok jéggel :-)
A levendulásnál pedig a friss levendula nagyon feldobja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése