2013. május 17., péntek

Újabb vacsora készítés

Nekem a vacsora készítése maradt :-D
Napközben dolgozom, így este érek oda, hogy a konyhában kieresszem a gőzt. Ahogy hazaértem, leszűrtem a bodza-, illetve az akácvirágokat, hiszen 1,5 napja áznak a vízben. Persze azonnal meg kellett kóstolni :-D
Nekem mindkettő nagyon ízlett, Tímeának a bodza csak, az akácnál nem ízlett neki a csillagánizs íze, azt mondta, hogy olyan kanalas orvosság íze van :-DD Kicsit lehet kellene még forralnom, hogy sűrűsödjön, és igazi szörp legyen, de erre valószínűleg nem lesz időm, mert el fognak fogyni! Életemben először készítettem szörpöt, de úgy gondolom, hogy ez most már hagyomány lesz. Hiszen szinte ingyen készültek, és nagyon kevés energiát igényelnek, valamint a legjobb, hogy tudjuk mi van benne (sajnos sok cukor, így a következőket xilittel, vagy mézzel, vagy a növekedésben lévő steviával készítem)
 Délután elmentünk Lázárral meglocsolni mamáéknál a virágokat, addig Tímea bement Attilához. A terv az volt, hogy mire hazaér, kész lesz a vacsora (ami még azt sem tudtam mi lesz). Lázár egész nap alig aludt, így fontos feladatom volt, mégpedig, hogy valahogyan elaltassam. Ezt megtette helyettem az autó :-)
Hazafelé a kis drágám elaludt, így mikor hazaértünk nyugodtan neki állhattam a vacsora elkészítésének. 2-3 napja vásároltam egy articsókát, mert szerettem volna megkóstolni, azaz mert láttam egy elkészítési módot. Mivel sosem ettünk még, gondoltam itt az ideje, hogy kipróbáljuk.
Szóval a választásom erre esett. Lucinda Scala Quinn féle elkészítést választottam! Hát hogy is fejezzem ki magam, azt hiszem elrontottam teljesen, ugyanis az articsóka, úgy ahogy volt a kukában landolt. Valószínűleg, mivel sosem ettem még ilyet nem tudtam elkészíteni. Vagy az is lehetséges, hogy már "öreg" volt a növényke. De bevallom, én az elsőre tippelek.
Még jó, hogy nem bíztam semmit a véletlenre és készítettem kettő darab töltött édesburgonyát is :-D


Nem tudom, hogy milyen döntést hoztam ezzel a választásommal, végül is megettük, de Tímeát nem sikerült ámulatba ejtenem :-(
Még mindig a kacsamájas ebédet emlegeti, ami nála eddig mindent vitt, aztán meg a tegnap előtti buggyantott tojást. Azt mondja e kettő 11 pontos, akkor ez a krumpli 6-7...
Hát, minden nem lehet a kedvence, nem igaz?!
Szerintem finom volt, és érdekes.
Egyébiránt nem igényel nagy tudást ennek a burgonyának az elkészítése, és sima krumplival is tökéletes! Sőt, én így láttam, de átdolgoztam :-)
A krumplit előfőzzük, majd szépen egyenletesen beirdaljuk. 200 fokos sütőbe tesszük, és 20 percig sütjük. Ezután kivesszük, a vágatokba sonkát, és sajtot helyezünk, majd még kb 10-15 percre visszarakjuk sülni.
Ha valakinek van kedve, akkor egy öntetet készíthet rá (mint én), mely főzőtejszín, kevés só,bors, illetve zöld fűszerek keveréke! Ezzel nyakon öntve egy kis pluszt adhatunk neki.

Jó étvágyat


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése