2013. május 26., vasárnap

Mézes lazac tészta ágyon spenót koszorúban

Ezt is a pénteki "bulira" készítettem, erről azonban van egy fotóm :-)


Akartam egy különlegesebb fogást is, egy nem mindennaposat. A hal mellett döntöttünk, és ha hal, akkor legyen lazac. Ugyan nem olcsó, de szerintem megéri az árát. Az biztos, hogy péntek este ez a fogás volt, mely a leggyorsabban elfogyott :-)
A lazacot én bő fél napig pácoltam egy mézes-gyömbéres lében, ami egy nagyon ínyenc ízt adott neki!
Ezt a fogást akár (ha kisebb hallal készítjük) előételként is el tudom képzelni, mert könnyű, nem terhel meg!

Hozzávalók 4 személyre:

4 adag lazacfilé (130 g körül van 1 adag)
100 g baby spenót
4 db retek
só, bors
400 g tészta

Pácléhez:
4 tk méz
1/2 citrom leve
2 ek szója szósz
friss gyömbér kb 4 cm
2 ek dijoni mustár,mely helyettesíthető sima mustárral

A saláta öntethez:
3 cm friss gyömbér
3 ek fehérbor ecet
2 ek szója szósz
4 ek olíva olaj
3 ek szezámmag
2 ek citromlé

Elkészítés:

Előző este készítsük el a páclevet, melyhez egy tálba reszeljük le a gyömbért, adjuk hozzá a többi összetevőt, és keverjük jól össze. Tegyük hűtőbe félre, amíg előkészítjük a lazacot.
A halról szedjük le a bőrét, és nézzük át, hogy ne legyen benne szálka. Majd tegyük egy tálcára, melynek van pereme, egymás mellé a szeleteket. A páclét oszlassuk el, hogy minden szeletre jusson. Éjszakára, de minimum 2 órára tegyük hűtőbe (lefóliázva).
Másnap készítsük el az öntetet a salátához. A szezámmagot daráljuk le, én mozsárban törtem össze, úgy, hogy közben folyamatosan adagoltam hozzá a citrom levet. Amikor ezzel megvagyunk, tegyük egy tálkába, és adjuk hozzá a többi összetevőt. Keverjük jól össze, nem baj, szerintem, ha egy kicsit darabos marad a szezámmag, nekem direkt tetszett.Tegyük hűtőbe a tálalásig.
A sütőt melegítsük elő 200 fokra. Közben főzzünk tésztát közepesre. Ha lefőtt, szűrjük le, és a tálban sózzuk borsozzuk. Hagyjuk pihenni.
A halat tegyük egy sütőpapírral kibélelt tepsire, és mehet a sütőbe. Nagyjából 8-10 perc kell, hogy elkészüljön. Közben a retket szeleteljük karikákra, a spenótot mossuk meg.
Egy tányérra körben helyezzük el a spenótot, rá a retek (esetleg újhagyma) karikákat.
A tésztát forró olajba dobva süssük pár percig.
A tányér közepére tegyünk szépen egy adag tésztát, és a kész, megsült halat erre helyezzük rá.
Az egészet locsoljuk meg olíva olajjal, és a salátára csepegtessünk az öntetből.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése