2013. május 16., csütörtök

Buggyantott Tojás


Tegnap elkezdődött a változtatásom első napja :-)
Újra a konyhában sürögtem-forogtam, vacsorát készítettem Életem Párjának, míg Ő Lázárt vacsoráztatta!
Tojást kívánt, a rántotta ötletet gyorsan elvetettem, az olyan snassz lenne tőlem...
Sokat hallottam, és már többször láttam, illetve olvastam a buggyantott tojásról. Mellette döntöttem. Azt gondoltam, nem lehet nagy ördöngösség. Nos, higgyétek el, nem egyszerű elkészíteni, több dolgot igényel, amellett, hogy tudd hogyan kell :-D
Kell kézügyesség, azbeszt kesztyű a kezedre, hogy a gőz ne égesse agyon, három kéz, hogy kevergesd a vizet, miközben nagyon óvatosan beleengedett a tojást satöbbi.
Na, szerintem nekem egyik sincs, legalábbis sem 3 kezem, sem azbeszt kesztyűm, de azért összehoztam nagy nehezen ( 6ból sikerült 4)
A buggyantott tojás a leg kalória szegényebb tojás, Ti tudtátok?? Én nem, erről feleségem világosított fel.
Szóval, hogyan is készítettem én (merthogy azt, hogy hogyan kellene, azt nem tudom :-) )

Hozzávalók:

4 db tojás (szoba hőmérsékletű)
só,bors
ecet
2 szelet kenyér
bármilyen saláta
4-6 bazsalikom levél
parmezán sajt
(4 karika édesburgonya, esetleg gomba)


Elkészítés:

Most csak a buggyantott tojás elkészítését írom le, hiszen az a bonyolult, sem a saláta, sem más nem!
Egy nagyobb edénybe engedjünk vizet, mély legyen az a lényeg, hogy amikor beleengedjük a tojást, legyen helye merülni. Forraljuk fel a vizet, amikor forr mehet bele só és ecet. Mindegyikből mehet bele bőven. Az ecet szükséges, mert attól lesz szép kemény a tojás fehérje, a só pedig ízlés dolga.
Nos, a forrásban lévő vizet fakanállal keverjük meg, majdnem örvényesre, és nagyon óvatosan, közelről engedjük bele a tojást! Közelről kell, hogy egyben maradjon, kell az "örvény", hogy formája legyen a tojásnak. És ahogy már említettem, ehhez kell a kesztyű, vagy nagyon jól kell bírni a meleget. Óvatosan dolgozzunk, hogy a forró gőz, és az esetlegesen felcsapódó víz ne égessen meg.
A tojást jó 2 percig érdemes főzni, folyamatos kevergetés mellett, de csak óvatos kevergetés legyen!
Egy szűrő kanállal kiemeljük a vízből a tojást, lapos tányérra rakjuk, és késsel, vagy ollóval szépen megformázzuk. Már tálalhatjuk is, tetejére bors, tépkedett bazsalikom levél, kevés olíva olaj.

Remélem lesznek páran, akik megpróbálják, mert szerintem megéri!
Amikor megvágjuk, és szépen kifolyik...Hmmmmmm
Érdekes, mert semmi köze a tükör tojáshoz...


Jó étvágyat kívánok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése