2013. május 26., vasárnap

Bepillantás egy étterem konyhájába

Pénteken nagyon nagyon nagy napom volt.
Apósom felkért, hogy a névnapjára rendezendő vacsorára készítsek el egy ételsort...Na itt a torkomba ugrott már a gyomrom :-D
Sokat agyaltam, gondolkodtunk, hogy mi is lenne érdemes arra, hogy megmutassuk az embereknek, aztán arra jutottunk, hogy kétféle főételt, és kétféle desszertet készítek el!
A választás a következőkre esett:
-Rántott csirkemell mozzarella kalappal,melyhez bébi spenót és bazsalikomos-mentás újburgonya lesz a köret
-Mézes lazac tészta ágyon spenót koszorúban
-Vaniliás pannacotta boros bodzazselé társaságában
-Erdei gyümölcsös mille feuille citromos-mentás sodóval

Nagyon nagy izgalomban voltam, csütörtökön este előkészítettem a panna cottát, illetve bepácoltam a lazacot. Este alig bírtam aludni.
Eljött a péntek reggel, és én csak jobban izgultam. Ad egy, hogy mi lesz a fogadtatása az ételeknek, hiszen a korosztály inkább az 50-es volt, és nem 30-as. Aztán mert úgy beszéltük meg, hogy az étterem konyhájában tudok majd "dolgozni". Na ettől is féltem, hiszen azt sem tudom mi hol van, melyik eszközt hol találom, azért egy konyhának vannak szabályai.
De végeredményben minden jól sűlt el. Sok segítséget kaptam az étterem konyhafőnökétől, melyet újfent szeretnék neki megköszönni (köszi Ricsi), és mindenki mástól is.
15-15 adagot készítettem minden fogásból. A lazac pikk-pakk elfogyott, és a mille feuille-nek volt még nagy visszhangja.
Összességében azt mondhatom, hogy jól sült el, hiszen az ételek MIND elfogytak (kell-e ennél több?) én is kaptam egy kis bepillantást a konyhai sürgés forgásba, és nem mellékesen megmutathattam, hogy egy csipet furfanggal milyen finom ételeket lehet az asztalra varázsolni.
Köszönöm Dezső bácsinak a lehetőséget.
Sajnos a nagy izgalomban nem volt időm fotózni :-(
Tímea le is szúrt emiatt, a mille feuille-ről és a panna cottáról készítettem csak képet:



A következő bejegyzésekben leírom a két főétel és a mille feuille receptjét!

Szép estét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése