2013. május 23., csütörtök

Bodza

Rengeteg féle, fajta, összetevőjű receptet lehet fellelni az interneten a bodza elkészítésével kapcsolatban. Van szörp recept, ital recept, zselé és szirup recept.
Mindegyik megfelelő a mag nemében, és persze nagyon finom dolgokat készíthetünk belőle.
Sokáig azon voltam, hogy nem is írom le, én hogyan készítettem, hiszen ha valaki rákeres, azonnal talál ezret.
Aztán Tímea rávilágított, hogy akkor az "cserbenhagyás" lenne.
Szóval megosztom veletek, hogy én hogyan készítettem el!

Bodza ital:

20 db virág
2 l víz
3 citrom (egynek a leve, kettő felszeletelve)

A virágokat és a citromot beáztattam a vízbe, 2-3 napig hagytam ázni, minden nap megkevertem! Majd leszűrtem, és egy edénybe tettem, melegíteni kezdtem, és hozzáadtam 1 kk citromsavat, valamint ízlés szerinti cukrot. A 2 literhez én cca 0,5 kg cukrot tettem, mert mi nem szeretjük édesen. Ha elolvadt a cukor, már mehet is üvegekbe.

Ha valaki zselét szeretne készíteni, akkor az eleje ugyanaz, áztatunk...
Aztán ezt is egy edénybe tesszük, belereszelünk 2 db almát, héjával együtt a pektin miatt, tehetünk bele fahéjat, 2 cs vaníliás cukrot, és sima cukrot, cca 4-5 evőkanálnyit, de ha valaki édesebben szereti, akkor tegyen többet. Kóstoljátok meg!
Forraljuk úgy 5 percig. És most jön a zselésítés, amihez én 3:1-ben dzsemfixet használtam! A 2 literhez 2 csomag ajánlott, ezzel is jó 5-8 percig forraljuk!
Aztán szűrés mellett tegyük jól kimosott üvegekbe, és azonnal zárjuk le, és hagyjuk kihűlni. Lehet kevés tartósítót Na-Benzoátot a tetejére szórni (én nem tettem, mert nem vagyok ennek a híve, és remélhetőleg finom lett és akkor gyorsan elfogy).
Dunsztolni is lehet, a lényeg, hogy ne tegyük se hűtőbe, se semmilyen hideg térbe, magától hűljön ki!

Ha szirupot szeretnénk, melyet palacsintára öntünk, vagy süteményekre, akkor 2:1-ben zselésítőt használjunk!


Ha valakinek van kedve, akkor ugyanezeket akácvirággal (CSAK FEHÉR, a rózsaszín NEM!!!) és akár levendulával is megteheti.

Remélem tudtam segíteni Nektek :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése