2014. március 26., szerda

Vacsora....

Tegnapi este nagyon jól sikerült...Lázár születése óta most először kimozdultunk otthonról. Be kell vallanom utólag, hogy túlizgultuk! Na de nem is erről szeretnék írni. Vacsorázni mentünk a barátainkkal.
Van egy hely Pécsett, amit magasztalnak (nem szeretném megnevezni). A Made in Pécs nevű lap, és ha jól emlékszem a Dining Guide is.
Szóval, nagy várakozás előzte meg az italok és étkek felszolgálását, legalábbis ami engem illet.
És sajnos, azt kell mondanom, hogy ez meg is maradt. Nem azért, mert nem volt szép a hely, nem azért, mert nem volt szép az étel, vagy mert nem volt finom, illetve, mert nem éreztük jól magunkat...
Talán többet vártam...Sokkal többet....
Szóval, az egység, ahhoz képest, hogy szerda este volt, szerencsére majdnem tele. Teljesen új belső, minimál stílus, a falon rengeteg palack bor. Kérésünkre azonnal kialakítottak egy 8 fős asztalt. Egy pincér, és egy pultos lány. Normális...De az öltözékük rettenetes. A pincéren egy fekete farmer féleség, és egy csíkos ing, a hölgyön egy fekete nadrág és egy fekete póló. Ezzel még nem is lenne baj, csakhogy egy nívós helyről beszélünk, akkor hogyan lehet az, hogy a pincér úgy van felöltözve, mintha most esett volna be az utcáról??? Semmi "munkaruha"...Nem passzolt a többi dizájn elemhez!!!
Aztán rettenetesen lassan jutottunk el oda is, hogy egy pohár bort kikérjünk. Pedig nem 60 fő ült benn!
Aztán a következő rossz "emlék", hogy tőlem senki nem kérdezte meg, hogy kérek-e előételt. Nos, előétel kiért, végre megérkezett az utolsó pár is, gondoltuk, akkor most már rendelünk...
De pincérünknek nem volt olyan sürgős :( Ugyan nem néztem az órám, mert jól éreztük magunkat, de vagy negyed óra is eltelt, mire egyáltalán odajött, hogy mit vacsoráznánk. Aztán jött a sokkkkk
Nagyon sokáig kellett várnunk...Amire én mindig azt mondom, hogy nincs is ezzel baj, hiszen legalább frissen készítik. És ha finomat kapok, akkor megéri! Borozgatás, beszélgetés a barátokkal (közben aggódás, telefon nézegetése, hogy mama mikor hív).
Kihozták az ételeket, szemre mutatósak. Tímea spenótos rizottót kért, én arany durbincsot. Tényleg szép tálalás, szép tányérokon, megfelelő adag (na persze nem a 30 évvel ezelőtti, hogy a lényeg, hogy leessen a tányérról). Együnk! Jó étvágyat.
Megmondom őszintén, hogy engem elsősorban "szakmai" szemmel érdekeltek az ételek. Nos, nem mondhatom, hogy rossz volt, mert nem volt az! Komolyan...
DE
A durbincs mintha nem találkozott volna fűszerekkel, a pocakjában volt 2 db negyed lime, és ahol az hozzáért, ott finom volt, máshol teljesen ízetlen, valamint nem igazán sikerült megtisztítani...És ez volt a legnagyobb probléma, hogy szedegettem le a halról a pikkelyeket. A kínai kel nagyon finom volt hozzá, a karfiolos burgonyapüré, ami szinte épp hogy ott volt, túl folyós állagú, és szintén fűszerezetlen...
Tímea rizottója jó állagú, krémes (bár pont kellett volna rá még egy pici alaplé) és nagyon szép zöld volt! De, itt is hiányzott a fűszer! Nekem...
Félre ne értsen senki (bár valószínűleg kevesen olvassátok), nem lehordás, negatív kampány, csupán a saját élményem. A többieknek nagyon ízlett az étel!!! Én vagyok finnyás!
A desszertem viszont tökéletes volt, bár én abba is dobtam volna egy kevés ízt :-D
Összességében jól éreztük magunkat, jó társaságban, szép helyen, és finomat ettünk. Mégis, maradt bennem valami hiány...
Ugyebár egyszer valamikor szeretném, ha nekem is lenne saját egységem...És hát, be kell, hogy valljam, hogy szinte semmit nem tudok a szakács mesterségről, szinte semmit nem tudok a vendéglátásról, de amit tegnap este kaptunk, azt én is meg tudnám csinálni...És most lehet nagyképűnek tűnök, de még az is lehetséges, hogy jobban...
Egyszer, majd, talán...
És ezek a sorok az én véleményem mutatják, nehogy bárki is azt gondolja, hogy mindenki ezt gondolja! Semmiféle lejárató kampányt nem szeretnék, mert a hely üde színfolt, mely valami újat hozott Pécsre!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése