2013. július 5., péntek

Sprotni Saláta


Nyár van, most már talán végleg...
Ilyenkor én személy szerint jobban szeretem a könnyű salátákat, mint egy pörköltet galuskával.
Egy ilyen vacsorának való könnyű nyári saláta elkészítését írom le!
Ami fontos, hogy ízléseteknek megfelelően változtassatok a hozzávalókon (vagy aszerint mi van otthon).
Nálunk ez volt megtalálható.


Hozzávalók: (2 főre)

1 konzerv sprotni
Rukkola saláta (de lehet sima fejes, madár vagy bármi)
1 db közepes répa
1 fél fej hagyma
1 nagyobb paradicsom
1 kisebb cukkini
Kevés sajt
friss rozmaring
olíva olaj
1/2 citrom leve
1 kk dijoni mustár
só,bors

Elkészítés:

A legegyszerűbb salátát készíteni, ehhez aztán tényleg semmi tudomány nem kell. A hozzávalókat ízlésünk, ügyességünk szerint aprózzuk, majd egy tálba vagy tányérra halmozzuk.
A cukkinit én zöldséghámozóval vékony szeletekre vágtam, a répával is így tettem. A paradicsomot felkarikáztam, a hagymát vékonyan felszeltem. A rukkola pedig készen van, azzal semmi dolgunk azon kívül, hogy szépen megmossuk, és jól megszárítjuk. Fontos, hogy ne legyen víz a salátán, hogy ne hígítsa fel a dresszinget.
Csak egy nagyon gyors dresszinget készítettem, egy kisebb befőttes üvegbe öntöttem olíva olajat, majd mehetett bele a citromlé. FONTOS SZABÁLY a dresszingeknél, amit ha megtanultok, akkor MINDIG tökéletes lesz: ez pedig a 3:1 szabály! 3 rész olaj és 1 rész ecet,citromlé.Ha ehhez kevés sót, borsot (ízlés szerint)  dobunk, már készen is van az alap, ami már fogyasztható is. Én most kevertem bele egy kevés dijoni mustárt is.
Szóval, dijoni mustár bele, lezártam, és jól összekevertem. Az üveg azért jó, mert sokkal jobban összekeverhető, mintha kis tálkában egy villával kevergetnénk.
Kitálaltam szépen, kevés dresszing, sajt a tetejére, és megszórtam friss rozmaringgal. A halak szeretik a rozmaringot :)

Meleg nyári napokon tökéletes vacsora.

Jó étvágyat kívánok.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése