2013. július 1., hétfő

Csirkemell Rolád Baconnal, Magos Spenóttal



Nagyon régen főztem...
Rengeteg oka van, magánéletemben kicsit elbizonytalanodtam, jöttek olyan dolgok amiket nehezen fogadtam be, nehezen fogadtam el. Idő kellett, hogy lássam ezeken keresztül kellett mennem, és meg kellett élnem, el kellett fogadnom. Sajnos ez mindenre rányomta a bélyegét körülöttem, és már azon is elgondolkodtam, hogy kell-e ez az egész?
Aztán, legalábbis azt gondolom, sikerült elfogadnom, tanulnom belőle, túltenni magam...
Hétvégén újra meglátogattuk édesanyámékat. Meg akartam mutatni, hogy igenis tudok főzni, hogy végre van valami, amiben jó vagyok...Nos, felemásak az érzéseim ma, a sikert illetően.
Na de ez nem is lényeges, hiszen Benneteket nem ez érdekel, és nem ez fontos, hanem, hogy mit is készítettem :)
Szombat délután kimentem, és szedtem egy kevés meggyet, és gyorsan összedobtam egy fagyit. A receptjét itt találjátok(link), az epret cseréljétek le, kevesebb citromot használjatok. Én fahéjat és kevés őrölt szegfűszeget is használtam.
Este anyukám mondta, hogy van a fagyasztóban spenót, ami a kertből van, mondtam vegye ki, összedobunk valamit belőle.
Ez a recept igényel 1 db különleges fűszert, de érdemes beszerezni, mert szerintem nagyon finom, és sok mindenhez használható. Fogok még receptet hozni, amihez tudjuk használni!
És akkor mi is készült???
Csirkemell rolád, újburgonya, cukkini,paradicsom....

Hozzávalók: 4 személyre

A húshoz:

4 db csirkemell filé bőr nélkül
200 g spenót
2 ek magmix (napraforgó,tökmag,fenyőmag), de csak valamelyik is elég
1/2 tk kínai 5 fűszer keverék ( Fűszerész által gyártott fűszerek nekem nagyon tetszenek, ebből is azt vettem)
50 g vaj
2 ek mazsola
4-8 szelet bacon
2 ek olíva olaj
1 nagyobb fej hagyma
1 dl száraz fehér bor ( A kedvencek)
1/2 citrom leve
2 dl tejszín vagy tejföl
metélő hagyma

A körethez:
1/2 kg újburgonya
5 ek olíva olaj
20 g vaj
kevés friss kakukkfű
1 dl alaplé
2 cukkini
4-5 db paradicsom
2 gerezd fokhagyma
kevés kakukkfű és rozmaring, frissen


Elkészítés:

A burgonyát, a paradicsomot és a cukkinit mossuk meg. A cukkini átlósan szeleteljük fel, a paradicsomot szintén. (ha a cukkinit egy zöldséghámozóval becsíkozzuk, még jól is néz ki). A burgonyát vágjuk cikkekre.
Egy tepsit olajjal locsoljunk meg. A cukkinit, és a paradicsomot egymás félig fedve,váltakozva helyezzük bele. Sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg a zöldfűszerekkel, és néhány szelet fokhagymát is dugjunk közéjük.

170 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt szépen megsülnek.
Közben készítsünk egy kevés alaplevet, én ezt mindig kockából készítem, hiszen nem mindennap csinálunk levest :)
Egy serpenyőben olvasszuk össze a vajat az olíva olajjal, majd dobjuk bele a burgonyákat. 5-8 percig, gyakran átforgatva pirítsuk meg minden oldalát. Majd az egészet öntsük át egy tepsibe, adjuk hozzá a kakukkfüvet, enyhén sózzuk, és öntsük rá az alaplevet. Mehet a zöldségek mellé, és kb 25 perc alatt ez is megsül.


A körettel már készen is vagyunk. Én a tálalás előtt ezeket visszaraktam kicsit a sütőbe, hogy felmelegedjenek. Egyszerre sajnos nem tudunk mindent sütni.

Nézzük a húsit...
A mellfiléket éles késsel középen vágjuk be a 2/3áig, majd nyissuk szét, mint egy könyvet. Terítsünk rá folpackot, és klopfoljuk ki szép vékonyra. A klopfolónak azon oldalát használjuk, amelyik sima, és nagyon óvatosan, hiszen csak vékonyítani akarjuk, nem pedig a rostokat szétszedni. 
Ízlés szerint sózzuk meg a szeleteket. 
A spenótot tegyük egy szűrőbe, és forrázzuk le. Amíg hűl, vegyünk elő egy serpenyőt, és a magokat pirítsuk meg kicsit. Semmi nem kell a serpenyőbe, csak szórjuk bele a magokat.
Ha kihűlt a spenót, csavarjuk ki a felesleges vizet, tegyük egy tálba. Szórjuk bele a magokat, adjuk hozzá a kínai fűszert, szórjuk bele a mazsolát, jöhet egy kevés só és bors. Olvasszuk meg a vaj felét, és azt is adjuk hozzá. Keverjük jól össze. A töltelék már kész is.

Jöhet a tekergetés :-)
Terítsük ki a csirkemelleket, helyezzünk rá 1 vagy 2 bacont, hogy szépen befedje, majd vékonyan "kenjük meg" a spenóttal. Göngyöljük össze, és fogvájóval, hústűvel rögzítsük.

Kevés vajat olvasszunk serpenyőben, és pirítsuk körbe a roládokat, majd 170 fokosra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt süssük át őket.

Közben a maradék vajat hevítsük, a hagymát aprítsuk fel, és pároljuk meg. Vigyázzunk, ne égessük meg!
Adjuk hozzá a bort és a citrom levet, és forraljuk, míg kb a fele lesz a mennyiség. Öntsük rá a tejszínt, és forraljuk így is át, 1-2 perc kell csak.
Már készen is vagyunk, csak a tálalás maradt :-)

Halmozzunk a tányérra egy kevés burgonyát, egy sor zöldséget. A húsból vegyük ki a rögzítésként használt fogvájót vagy hústűt. Átlósan szeleteljünk belőle, helyezzük a tányérra.


 A szószból csorgathatunk a húsra, avagy tálalhatjuk csak mellé is. Szórjuk meg friss snidlinggel, illetve ha maradt egy kevés a pirított magokból...

Jó étvágyat


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése