2013. július 29., hétfő

Mini ricottás élmény...


Mini, de élmény...Hidegen, kis melegséggel...
A szombati Ruha Csere Party-n a hölgyek megkóstolták, nekem sajnos nem jutott :-D
Tökéletes desszert, ha sokan jönnek, hiszen a muffin forma, amiben készül 6-os vagy 12-es...


Hozzávalók: (12 db)

50 g vaj
bármilyen keksz, vagy akár reggeliző pehely, apróra törve (sajnos nem tudok mennyiséget, de kb 100 g)
250 g ricotta
50 g porcukor
1 citrom reszelt héja és leve
1 tojás
1 tojás sárgája
1/2 tk vanília kivonat
150 ml tejszín
2 ek lekvár (felmelegítve)
(és akár gyümölcs, amilyen lekvárunk van)


Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 130 fokra. A muffin formába tegyük bele muffinpapírokat. Az olvasztott vajat öntsük az apró kekszdarabokra, és keverjük jól össze. Ha kész, akkor egyenletesen osszuk el a formák alján, ez lesz a "tészta". Nyomkodjuk jó erősen bele a forma aljába. Amíg elkészítjük a tölteléket rakjuk hűtőbe, hogy a vaj megszilárduljon.
A ricottát, a cukrot, a citrom héját és levét, a tojásokat és a vaníliát keverjük össze egy tálban. Egy másikban a tejszínt verjük habbá, (én beletettem a felvert fehérjét is). A felvert tejszínt óvatosan forgassuk bele a ricottás krémbe. Vegyük ki a hűtőből a formát, és kanalazzuk a "tésztánkra" a ricottás krémet. Ha készen vagyunk, párszor, óvatosan, üssük a pulthoz a formát, hogy ne maradjon levegő benne, és tegyük a sütőbe. Süssük 30 percig, majd kapcsoljuk le a sütőt, de a tortácskákat ne vegyük ki, hagyjuk ott benn kihűlni!
Tegyük hűtőbe, hogy hideg legyen, majd tálaláskor mindegyik tetejére tegyünk egy kis lekvárt, amit felmelegítünk előtte kicsit.

Sajnos nem tudom elmondani, hogy milyen, azaz, csak azt, amiket hallottam:

" Ehhez le kell ülnöm, olyan finom"

Remélem tényleg így van, elkészítem újra, és megkóstolom én is :)

Jó étvágyat


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése