2013. július 8., hétfő

Fehérboros-Gyömbéres hideg Nektarinleves


Tervek vannak, nagyok. Gondolatok, célok. Ezek eléréséhez szükségessé vált, hogy kicsit félretegyem ígéretem, miszerint a két olasz könyvét végigfőzöm. Elnézésetek kérem, de most más került előtérbe, és azt hiszem nektek is mutatok pár érdekességet.

Nyár van, ahogy már a sprotni saláta receptnél is említettem. Ilyenkor jobban kívánjuk a hideget mindenből. Nálunk magyaroknál ha hideg leves, és nyár, akkor mindenki a hideg gyümölcslevesre gondol. Igen, az nagyon finom, én is nagyon szeretem, de azért nem ülnék be egy étterembe, hogy egyek.
Most a célom, hogy olyan ételeket készítsek, melyeket étteremben is szívesen megkóstolnék. A cél erős kifejezés, inkább feladat, de hogy miért, az maradjon az én titkom :)
Nos, tegnap 3+1 fogást készítettem ennek jegyében, íme a leves:
HIDEG, fehérboros, gyömbéres. A piacon reggel szép nektarint kaptam, így abból készítettem, de mindenki készítse a maga ízlése szerint, mert például eperrel, vagy körtével, vagy akár cseresznyével is készíthető. Mi van otthon, mit kapunk frissen.


Hozzávalók (2 főre):

2 dl víz
1 dl fehér bor (száraz párti vagyok)
1 cm reszelt friss gyömbér
10-15 mentalevél
1 db nagyobb nektarin felkockázva
1 ek barna cukor
1/2 kk vanília aroma


Elkészítés:

Egy edénybe öntsük a vizet, a bort, reszeljük bele a gyömbért, mehet bele a cukor és a vanília aroma. A mentát mossuk meg, jól csepegtessük le, kicsit törjük meg a kezünkkel, és a leveleket dobjuk a vízbe.
Az egészet melegítsük fel, addig, míg a cukor elolvad, FONTOS, hogy ne forraljuk fel, csak melegítsük. 70-80 fokosra!
Közben a nektarint szépen kockázzuk fel, ízlésünk szerint. Ezután osszuk el 2 tányérba, melyben szervírozni fogjuk. A kész "leves" alapot szűrjük rá a barackokra, majd a tányérokat rakjuk a hűtőbe!
Fogyasztásig hűtsük. Minimum 2-3 óra kell a hűtőben.

Nagyon egyszerű, nagyon gyors, frissítő nyári leves.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése