2014. február 24., hétfő

Téli gyógyital

A gyömbért sok mindenbe használom, nagyon szeretem az ízét. Több konyha kedvelt hozzávalója, én szeretem szinte az összes húshoz, de egy vega kuszkuszos ételnek is finom alapja tud lenni. Alkalmaztam már csak úgy, pirítva desszert dísznek is :)
Valószínűleg sokan tudjátok, hogy nagyon jó hatása van a szervezetre is, betegségek elhessegetésére, vagy mondjuk teaként fogyózók ihatják, és a nagy "zabálások" után pedig segíti az emésztést. Külföldön épp ezért igazi karácsonyi itóka. Nálunk mindenki szereti, ezért szinte állandó tagja a hűtőnek egy 1,5 literes üveg, melyben a szörp van.
Hozzávalók:
200 g friss gyömbér, megmosva, apróra vágva, vagy akár reszelni is lehet
1,5 l víz
cca 800 g cukor
2 citrom leve és héja
2 rúd fahéj
1 kk vanília aroma
Elkészítés:
A gyömbért alaposan megmossuk, majd nagyon apróra vágjuk. Egy lábosba vizet öntünk, majd bele a gyömbér és a többi hozzávaló. Közepes lángon 10-15 percig főzzük, majd hagyjuk állni jó fél órát. Ha szükséges tovább ízesítjük, cukorral, vagy fahéjjal, vagy amit szeretnénk.
Leszűrjük, a gyömbért is jól kinyomkodjuk, és már készen is van. 1:4 arányban érdemes hígítani szódával, vízzel.
Én a visszamaradt gyömbérrel még egy adagot szoktam készíteni, ezt éjszakára hagyni szoktam állni, és csak utána szűröm le. Ez már nem lesz olyan intenzív, de tökéletes például gyerkőcöknek.
Egyszerű, egészséges!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése