2013. január 30., szerda

Zöld Teás Pannacotta




Az olaszos menühöz olasz desszert is jár. Nem akartam semmi extrát, valami gyorsan-finomat volt az elvem. Sosem ettem még pannacottát, de mindenki csak dicsérte, így gondoltam készítek egyet, valami "betéttel".
Az alapot tudtam, tejszín,tej, nagyon kevés édesítéssel, ezt összefőzzük, és zselatinnal megspékelve "megdermesztjük". Eddig jó is, de azért legyen valami íze. Több ötletem volt, és mivel a múltkor a Keleti fűszeresnél nagyon finom szálas teákat vettem, így ez lett az íz!


Hozzávalók:

1 dl tej
1 db vanília rúd
2 kk szálas zöld tea, vagy 2  filter
3 dl főzőtejszín
2 púpozott kk zselatin
2 kk méz


Elkészítés:

A tejet, a tejszín felét a vanília rudat (a magokat szedjük ki, de azt is tegyük bele) és a teát egy edényben lassú tűzön főzzük, párszor felforraljuk.Ha háromszor, négyszer felforraltuk, vegyük takarékra, a vanília rudakat vegyük ki. A zselatint 1 dl vízbe téve forraljuk. A tej-tejszín mixet szűrjük le, amennyiben szálas teát használtunk, vagy a filtereket vegyük ki. Ebbe öntsük át a felforralt zselatint, forraljuk össze, majd vegyük le a tűzről. A maradék tejszínt, és a mézet hidegen keverjük össze, majd öntsük az edénybe. Óvatosan keverjük össze.
Poharakba, kis üveg edénybe mérjük ki, takarjuk le alufóliával, és legalább 1 órára tegyük hűtőbe!

Tányérra fordítva tálaljuk!

Tegyünk mellé kevés karamell öntetet, csoki öntetet, vagy akár házi eperlekvárt :-) Minddel nagyon finom!

Nagyon gyorsan elfogy sajnos, én most is tudnék enni!!!!

Jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése