2013. január 5., szombat

Túrós Lepény













Ma is próbálkoztam, és mint kezdő süteménykészítő, csakis valami egyszerűt találunk ki...

Valamikor régen olvastam, hogy mindenféle tésztakészítés nélkül piteféleség készíthető, így kutakodtam, olvasgattam még tegnap este!És tényleg így van, ha réteslisztet használunk, nem kell gyúrnunk! Tökéletes, gondoltam magamban, akkor találjuk ki, hogy mi is lehetne a töltelék.
Én személy szerint imádom a túrót...

Tegnap délutáni bevásárlás közben aztán szedtem le ezt-azt a polcokról, hogy majd ez is jó lesz, meg az is jó lesz még abba a süteménybe (persze Gyönyörű feleségem csak érdekesen nézett, hogy minek pakolok én rumaromát, meg vaníliarudat vagy réteslisztet).

Nézzük, hogyan is tudjuk cca 30 perc alatt elkészíteni ezt a lepényt:

Hozzávalók:

25 dkg rétesliszt
25 dkg cukor
10 dkg vaj
2 cs vaníliás cukor
0,5 cs sütőpor
mazsola (ki hogy szereti, én 20 dkg-ot használtam), bármivel kiváltható, nálunk a következő a vörös áfonya lesz
egy kevés fehér rum
2 db tojás
2 dl tej
50 dkg túró
1 citrom héja

Elkészítés:

Előző este a mazsolát a rumaromával és a rummal összekevertem, és éjszakára beraktam a hűtőbe, had érjenek össze!
Egy tepsit kikenünk a vaj felével, a lisztet a cukrot és a sütőport összekeverjük. A keverék felét beleszórjuk a tepsi aljába. Erre rászórjuk a túrót ( ha van otthon tehetünk rá egy vékony réteg tejfölt is), majd erre elhelyezzük a tegnap előkészített mazsolát. Erre reszeljük rá a citrom héját, jusson mindenhova!
A tetejére egyenletesen rászórjuk a maradék lisztkeveréket, majd az egészet nyakon öntjük a tej és a tojás keverékével (én ebbe raktam egy rúd vaníliát, és szépen habosra felvertem).

Előmelegített sütőben olyan 200 fokon 30 perc alatt megsül!

Érdekes, de nagyon finom!

Jó étvágyat és próbálkozást a töltelékkel :-)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése