2013. február 6., szerda

Balzsamecetes Csirkemell











Vasárnap újra lehetőségem nyílt tevékenykedni a konyhában. Pár nappal korábban olvastam egy érdekes receptet, ami nagyon felkeltette az ízlelőbimbóim figyelmét :-)
Mivel nem emlékeztem már a receptre, csak a fő összetevőkre, ami a balzsamecet és a csirkemell voltak, ezért elkészítettem a mi szájízünk szerint :-)
Készítettem egy gyors pácot, amiben a csirkemelleket a leves elkészültéig pácoltam. Nézzük mi is kell ehhez a finomsághoz, megint nem vagyok könnyű helyzetben, mert a mennyiségeket megint nem mértem :-( valamint bocsánat, hogy csak most, de eleddig nem jutottam el odáig, hogy ezt meg tudjam osztani Veletek.


Hozzávalók:

1 egész csirkemell filé
5-6 ek balzsamecet
1 narancs leve
2-3 cm gyömbér
fahéj
só, bors
olíva olaj
2-3 ek barna cukor/méz



Elkészítés:


Dobjunk össze egy gyors kis páclevet a csirkecicinek. Egy edénybe tegyük bele a balzsamecetet, facsarjuk bele a narancsot, reszeljük bele a gyömbért, és hintsük meg fahéjjal (bár az egész fahéj frissen reszelve jobb). Keverjük jól össze, majd tegyük bele a csirkemelleket. Letakarva dobjuk a hűtőbe, és hagyjuk pihenni.

Közben készítsünk egy levest, addig jól összeérik a hús. Ha ehhez nincs kedvünk, akkor 10-20 perc is elegendő.
Forrósítsunk fel olíva olajat, majd a húsokat a pácléből kivéve tegyük az olajra és süssük meg. A sült húst tegyük lefedve meleg helyre, én a sütőbe dobtam, mert ott épp készítettem hozzá a zöld-fűszeres krumplit köretnek :-)
A páclevet öntsük a megüresedett edényünkbe, kezdjük el  forralni. Amikor felforrt tegyük bele a barna cukrot/mézet, és sűrítsük. Ha a cukor már teljesen felolvadt, akkor kicsit még forraljuk, majd vegyük le a tűzről. És már készen is vagyunk :-)

Tálaláskor a húsra tegyünk egy keveset a balzsamecet mázból, hihetetlen plusz ízt ad, de tökéletes salátákra, vagy például szendvicsbe is :-D

Köretként zöld-fűszeres krumplit készítettem hozzá, és felturbóztam az egészet egy kis mascarponés sütőtök krémmel.

Jó étvágyat kívánok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése