2013. február 18., hétfő

Kakaós Kalács


Anyósom rettenetesen finom kakaós kalácsot tud készíteni. Én eddig nem voltam az az édesség szerető ember, de amióta megkóstoltam az Ő süteményeit, azóta...
Megpróbáltam én is készíteni egyet, és ez lett az eredménye :-)
Nagyon finom, tökéletes állagú :-D Legalábbis Teri néni szerint :-)
Ma reggelire már ezt ettük!!!


Hozzávalók:

750 g liszt
1 db élesztő
1 db tojás
8 ek barna cukor/méz
0,5 l tej
1 cs kandírozott gyümölcs
csipet só
1 dl olaj
3 ek kakópor

Elkészítés:

4 ek cukrot/mézet és az élesztőt 4 dl meleg tejbe rakjuk, és felfuttatjuk. A lisztet, a tojást, a kandírozott gyümölcsöt, az olajat és a sót egy nagy tálban összekeverjük, majd az élesztős tejet lassanként hozzáadagoljuk, és elkészítjük a tésztát. A kész tésztát félre rakjuk, meleg helyen 30 percig kelesztjük. Közben a maradék cukrot, a maradék tejet összekeverjük a kakaóval, és azt is félrerakjuk.
Ha letelt a fél óra, akkor a megkelt tésztát megfelezzük, és a feléhez hozzákeverjük a kakaót. Újra átdagasztjuk az egészet, amíg el nem válik a kezünktől és az edényünktől (mindkét adagot).
A kétféle tésztát egymásra rakjuk, és kinyújtjuk, majd nagyon szorosan feltekerjük. Ahogy látható, nekem 2 db formára volt szükségem, ebből annyi tészta lesz, ezért én először 2-2 kis adagot levettem a tésztákból, és úgy nyújtottam és tekertem fel.
Kiolajozott formákba tesszük, és mehet a sütőbe. Nem kell tovább keleszteni, mert amíg a sütő felmelegszik van ideje.
180 fokra állítsuk a sütőt, és ha elérte a hőfokot onnan körülbelül 30 perc.

Reggelire, vacsorára, vagy akár desszertnek is kitűnő!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése