2013. február 25., hétfő

Töltött Bagett



Újabban sütögetek :-) Mindent igyekszem kipróbálni, és nagyon szeretek kísérletezni. Vasárnap este, vendégségből hazaérve nem volt otthon se kenyér, se zsemle se semmi. Boltba már nem volt kedvem menni, így amellett döntöttünk, hogy sütök gyorsan egy bagettet. Aztán ez lett belőle!
Megtöltöttem egy kis "betéttel", amit épp találtam! Jó étvágyat hozzá mindenkinek!
Pár dolgot másképp írok le, mint ahogy készítettem, mert közben kiderült, hogy több kell bele, vagy épp kevesebb! A töltelék bármi lehet, én ezt találtam otthon!


Hozzávalók:

500 g liszt
1 cs élesztő
só ízlés szerint
bazsalikom
langyos víz
1 üveg szárított paradicsom
20 dkg sajt


Elkészítés:


A lisztet, a sót egy tálba szórjuk. Az élesztőt belemorzsoljuk, majd az egészet meghintjük szárított bazsalikommal. Ezt ne sajnáljuk, persze csak ha szeretjük. Én azért raktam bele, mert a paradicsommal jól harmonizál.Egy pohárba langyos vizet engedünk, és óvatosan elkezdjük a keverékünkbe önteni.Annyi vizet öntsünk csak, amennyit a tészta igényel. Ne legyen ragadós!Gyúrjuk meg a tésztát, kb 10 percig. Majd takarjuk le a tálat, rakjuk meleg helyre és hagyjuk kelni 20 percig.A szárított paradicsomot, miközben kel a tésztánk csíkozzuk fel, a sajtot reszeljük le.  Ha megkelt, gyúrjuk át újra, majd nyújtsuk ki cca 1 cm vékonyra. Kenjük meg kevés zsírral a tésztát, majd a paradicsomot szórjuk rá egyenletesen, hogy mindenhova jusson. A sajttal tegyük ugyanezt. Ha ezzel is megvagyunk, akkor tekerjük fel, mint a kalácsot! A végeket én kicsit összenyomtam.
Tepsibe helyezzünk sütőpapírt, és tegyük rá a bagettet. Helyezzük a sütőbe, melyet csak most kell bekapcsolnunk. A bagett tetejét locsoljuk meg vízzel, és pár helyen "karcoljuk" meg. 160 fokon süssük 25 percig, majd az utolsó 5-10 percre emeljük fel 200 fokra, és ha szépen megbarnult, akkor már készen is van.

Jó étvágyat kívánok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése