2013. november 28., csütörtök

Karácsonyi illatok a konyhában...

Az Angyalkuckó által mi, akik sütünk főzünk, felajánlunk egy csomagot! 
Ebbe mindhárman készítettünk valami finomságot, mellyel a kedves nyertes licitáló egy picit feltúrbózhatja a konyháját :)
Pontosan nem tudom, hogy Réka és Máté mivel készült, én a karácsonyi feeling és a tél felé hajoltam, így az én kezeim közül egy kis üveg fahéjas almaszörp, egy jókora adag sütőtök fűszerkeverék, és a nyarat idézvén egy friss bazsalikomból készült pesto.
Amikor a szörpöt készítettem, brutális illatok lengték be a lakást, olyan jóóóó volt, tiszta karácsony :)
Mai fejemmel már mást is raknék bele, de így készült:

Hozzávalók (jó 1 l lett nekem):

10 db alma, meghámozva, feldarabolva
2 l víz
1 citrom leve
3 db fahéj rúd
1 narancs héja és leve
cukor

Elkészítés:

Egy edénybe öntsük bele a vizet, és mehet bele a citrom leve! Az almákat megszabadítjuk a magháztól, és a héjától majd feldaraboljuk, és a citromos vízbe helyezzük. Beletesszük a fahéj rudakat, és a narancs héját is, és elkezdjük főzni közepes lángon, fedővel a tetején. Amikor megfőtt, én botmixerrel nekiestem, és főztem tovább, még 15 percet. Ezután szűrjük le, de jó alaposan! Az almák levét pedig jól nyomkodjuk ki, hogy minél több almaíz kerüljön bele. A fahéjakat ne dobjuk ki, majd visszarakjuk még picit.
Ezt a levet mérjük le, és ahány liter, annyi kilogramm cukor szükségeltetik. Nekem 1 liter lett, így kapott 1 kg cukrot, amivel visszaraktam főni. Ekkor mehet bele a narancs leve!
A fahéj rudakat 5-10 percig hagyjuk még benne, a szörpöt addig főzzük közepes lángon, amíg elolvad a cukor, majd elkezd sűrűsödni picit. Aztán már csak üvegbe kell önteni a kész szörpünket!
Nem nagy ördöngösség, de az illat, ami belengi a konyhát, az csodás, és utána ha az ember megkóstolja....
Igazi házi szörp, ha sokalljuk, és nem tudjuk hűtőben tartani, akkor érdemes egy kis Na-Benzoátot tartósítás miatt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése