2013. április 1., hétfő

Süti Nyalóka


Húsvét...
Én úgy gondoltam, hogy idén nem csokit kapnak a csajok, hisz azt hoz a nyuszi eleget, Mamától, Papától stb.
Szóval a külföldön nagy újdonságnak számító süti nyalóka mellett döntöttem. Első ránézésre nagyon egyszerűnek tűnik, ámbár nem olyan egyszerű, mint ahogy az kiderült :-D
Valami egészségest akartam készíteni, de ez nem volt olyan jó választás így elsőre, megnehezítettem a saját dolgom..
Na, de a lényeg, hogy sikerült (van még rajta mit javítanom), és hogy a lányoknak ízlett tetszett.

Leírom, én hogyan készítettem el, és a végén majd írok pár gondolatot, hogy legközelebb hogyan csinálom!
A leírt adagból kb 30 db nyalóka készíthető!

Hozzávalók:

Tésztához:

1 db tojás
50 ml olaj
2-3 ek méz
1 kk vanília aroma vagy 1 cs vaníliás cukor
150 g liszt
1 tk szódabikarbóna
1 tk sütőpor
1 csipet só
1 tk fahéj
150 g reszelt répa
100 g mascarpone
nyalóka pálca (én fa barbecue tűket kaptam)
Dísznek valami cukorka

A csokimázhoz:

50 g vaj
3 ek kakaópor
3 ek porcukor


Elkészítés:

Egy edényben az olajat, a tojást, a mézet és a vanília aromát összemixeljük (géppel).Hozzáadjuk a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a csipet sót, és a fahéjat is. Jól összedolgozzuk.
Hagyjuk állni egy kicsit, közben lereszeljük a répát. Én a nagyobb lyukakon reszeltem, így könnyebb és szebb lesz.
A reszelt répát is óvatosan hozzákeverem, de ezt már kanállal, vagy spatulával.
Egy tepsibe sütőpapapírt rakunk, és a masszát szépen beleöntjük!
180 fokra előmelegített sütőben 30-40 perc alatt megsül. Vigyázzunk, ne süssük túl!
Ha kész, vegyük ki, és hűtsük ki teljesen. (És vigyázzunk arra is, hogy a  családtagok ne lássák, mert megeszik :-D, hiszen már így is finom, olyan répatorta féleség...)
Megsült

A legjobb, ha legalább egy délutánt hűl, ha nincs annyi időnk, akkor tegyük hűtőbe! Mindenképpen ki kell hűteni, hogy tudjunk tovább dolgozni vele.
Ha kihűlt teljesen, vegyünk elő egy nagy tálat. Morzsoljuk bele a tésztát, könnyen, a kezünkkel meg tudjuk csinálni. Keverjük össze a mascarpone krémsajttal. Ha szükséges, akkor keverjünk még bele kevés krémsajtot, kézzel gyúrható masszát kell kapnunk.
Morzsolás után

A masszából kézzel, vagy egyéb eszközzel, kb 1-1,5 cm átmérőjű gömböket készítsünk. Mindegyikbe tegyünk egy pálcát, és rakjuk be a hűtőbe, amíg elkészítjük a csokimázat.
Na és eddig minden nagyon egyszerű és könnyű volt nekem (kivéve, hogy ne egyem meg az eddig elkészülteket), és most jött a fekete leves, amin még rengeteget kell dolgoznom.
Szóval készítettem csokimáznak valót. A vajat felolvasztottam, beleszórtam a porcukrot, jól összekevertem, majd jöhetett a kakaópor...Még ez is jól sikerült, ahogy Teri nénitől láttam...
Na de, mivel a nyalóka alapja répás, mert ugye egészségeset szerettem volna, ezért elég nehéz...
Belemártottam a csoki szószba, szép lett, jó lett, csak nagyon nehéz, és ahogy letettem, hogy száradjon, sajnos lecsúszott a pálcáról :-(
Agyalás, morgolódás, hogy akkor most hogyan is készítsem el...(mindez a feleségemmel, este 10kor...)
Jött a mentő ötlet, vízzel hígítottam a csokit.Na ezzel már ment minden rendben, és a végeredmény is szép lett.
Közben mindegyikre szórtam egy kevés drazsét.
Éjszakára kiraktam a hidegre, hogy a csoki szépen megkössön.
Jobb híján banánba állítottam :-D
Másnap reggel pedig szépen becsomagoltuk őket celofánba, szép rózsaszín masnival .-)



Nos akkor a tapasztalataim:
Bármivel elkészíthető ez a nyalóka, de igyekezni kell könnyű tészta alapot készíteni, ezért a répa nem volt annyira jó választás, ügyesen kellett dolgozni vele.Kakaó, fahéj sokkal jobb szerintem, mert nem nehezíti.
Aztán a máz egy nagyon nagy kérdés számomra, mert sajnos a vízzel hígítás csak fél megoldásnak bizonyult, hiszen így nem keményedett meg teljesen a csoki (persze ez nem baj, csak a csomagolás után, ha melegre vitte az ember nem nézett ki szépen).
Így azt gondolom, hogy a tortabevonó lehet a legjobb megoldás, abból kell nagyon jó, híg mázat készíteni.
Aztán legközelebb biztosan készítek színeseket is, fehér csokimázasat, aztán abba bármilyen ételfestéket csepegtetve színeseket.
A cukor drazsé helyett lehet használni diót, mandula pelyhet, bármit. A masszából pedig bármilyen formát lehet készíteni, ha valakinek van kézügyessége.
Mindenki ahogy szereti, úgy készítse el.
Remélem tudtam jó ötlettel szolgálni, ha valaki gyerkőcöknek szeretne egyedi ajándékkal szolgálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése