2013. március 24., vasárnap

Karfiol Tallér


Egy hete nem eszünk húst.Az okok most mellékesen, a lényeg, hogy hús nélkül ebédet,vacsorát készíteni nekem nehéz, hiszen világéletemben húsevő voltam. De arra mindenesetre nagyon jó, hogy tágul a látóköröm, és próbálkozom más ételekkel, melyeket nagyon jól be tudnék illeszteni húsok mellé, vagy éppen helyette. Tegnap este,meccs után, szokás szerint nagyon éhes voltam, és találtam maradék karfiolt.
A következőket tettem:


Hozzávalók:

1/2 fej karfiol
2 ek vaj
2 ek tejföl
2 ek tej
15 dkg reszelt sajt

bors
szerecsendió
5 ek liszt
olíva olaj


Elkészítés:

A karfiolt mossuk meg,szedjük rózsáira, majd tegyük egy mikrózható tálba. A tejfölt és a tejet keverjük simára, majd öntsük a karfiolra, valamint adjuk hozzá a vajat is. Tegyük be a mikróba kb 5 percre.
Ha elkészült, adjuk hozzá a sajtot, és turmixoljuk le az egészet.Nem baj ha egy kicsit darabos marad.Liszttel sűrítsük, ha úgy érzitek, kicsivel több liszt is mehet bele, a lényeg, hogy az állaga krémes legyen, még lecsepegjen a kanálról. Sóval,borssal,szerecsendióval ízesítsük.
Sütőt melegítsük elő 180 fokra. Egy sütőpapírral kibélelt tepsire kanalazzuk a masszát,ki milyen formát, szeretne, én egy kanálnyit oszlattam szét.


Ha kész, locsoljuk meg olíva olajjal, és mehet a sütőbe. 20 perc utána kapcsoljuk át a sütőt grillező funkcióra, és süssük aranybarnára.
Ha nincs grillező funkciónk, akkor egy kevés olíva olajon gyorsan megpiríthatjuk mindkét felét a főzőlapon is.
Mi,ahogy a képeken is látható rukkola salátával tálaltuk.



Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése