2013. március 15., péntek

Télűző Kalács



Tegnap este újra "alkotási" vágy kapott el, ja és persze az is, hogy teljesen kiment a fejünkből, hogy 15-én semmi nincs nyitva :-D A vacsorát azt gyorsan megoldottuk, de reggelire nem volt otthon semmi...
Ezért összekötöttük a kellemest a hasznossal!Mivel Tímea imádja  a kalácsot, főleg, mióta én is készítek, ezért azt kért. Én meg újítottam. A tegnapi időjárás a telet idézte, és ezt mindenképpen szeretném már elűzni!
A téli ízeket azért kicsit visszavarázsoltam ezzel a finom kaláccsal :-)


Hozzávalók:

500 g liszt
2 dl tej
1 élesztő
1 db tojás
4+4 tk cukor
1 dl olaj

őrölt fahéj
vaj
őrölt szegfűszeg
1 db körte
pár szem datolya


Elkészítés:


Meleg tejben felolvasztjuk a cukrot, és felfuttatjuk az élesztőt! A lisztet, a sót az olajat és a tojást egy tálba rakjuk, majd a tejet óvatosan adagolva hozzáadjuk, és elkészítjük a tésztát.
Ha a tészta kész, nem ragad az edényhez, puha állagú, akkor félre rakjuk és cca 30 percig kelesztjük. Letakarjuk, és meleg helyre rakjuk.

A körtét félbe vágjuk, a magházat eltávolítjuk, majd vékony szeletekre vágjuk, a datolyát is felszeleteljük.

 Amikor a tészta megkelt, lisztes deszkán kinyújtjuk, körülbelül 1 cm vastagságra. A vajat foltokban elhelyezzük a tésztán, majd megszórjuk fahéjjal, szegfűszeggel (ezzel csak óvatosan, mert erős az íze), cukorral, majd a körteszeleteket és a datolyát ráhelyezzük, elosztva a tésztán!



Szorosan összetekerjük a tésztát, és egy sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk. Én kört formáztam belőle, ezt mindenki maga eldöntheti milyen formát szeretne. Én készítettem hozzá egy kis kencét is, cukor,fahéj,kevés főzőtejszín egyveleget, mellyel megkentem a tetejét.


Berakjuk a sütőbe, melyet 180 fokra állítunk (ne melegítsük elő a sütőt, had keljen még a tészta). Amikor a sütő elérte a kívánt hőfokot, már csak 30 percet kell várnunk, és készen is van :-)


Amíg sül, készítsünk hozzá cukor mázat, ha szeretjük!

Melegen csodás téli illatokat áraszt, és az íze fantasztikus.
Már csak két dolgot kell kívánnom, hogy a tél menjen el, és nagyon jó étvágyat mindenkinek.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése