2013. június 10., hétfő

Tavaszi Zöldségleves Sonkával



Ahogy említettem Tímea nagyon szeret levest enni, így mindenképpen cél volt egy leves készítése!
A könyvben olyan sok leves nincs, nem tudom miért, más nemzet nem annyira leveses??
A tavaszt ugyan már elhagytuk, de a nyár még nem érkezett meg, a választás erre a tavaszi zöldséglevesre esett! Házi sonkánk van otthon, a többit a szombati piacról szereztük be :)
A leves nem volt rossz, ezt nem mondhatnám, inkább, hogy más, merőben más, mint amit mi, magyarok megszoktunk. Hiszen mi mindent borsosan, sósan fogyasztunk. Kicsit hasonlít a Frankfurti levesre, de mégsem :)
Szerintem mindenképpen érdemes kipróbálni, talán annyi, hogy lehet bátran fűszerezni, a só kivételével, hiszen a sonka önmagában sós!



Hozzávalók (4 főre):

400 g kelkáposzta
500 g füstölt sonka, legalább pár órára hideg vízben áztatva
1 fej hagyma
1 szál zeller
1 sárgarépa
1 szem krumpli
8 db koktélparadicsom, vagy 2 db normál
1/2 tk édeskömény
8-10 szem egész fekete bors
2 l víz
250 g batávia saláta, mely helyett én jégsalátát használtam

olíva olaj


Elkészítés:

Ahogy azt már a felsorolásban említettem, a sonkát áztassuk be, majd menjünk el, és szerezzük be a hozzávalókat!
A káposztát 5 percig főzzük elő. (a könyvben balnsírozzák, nem értem miért használnak ilyen szavakat, ok, én értem mit jelent, de miért nem írják, hogy a színe megtartása miatt forró,lobogó sós vízben főzzük elő 5 percig???) Szóval, forró,lobogó sós vízben előfőzzük, majd félretesszük.

Közben a zöldségeket durvára vágjuk, és az összes alapanyagot, kivéve a jégsalátát és a káposztát felrakjuk főni. A vizet felforraljuk, majd visszavesszük a hőt, és gyöngyözve főzzük 1 órát, fedővel lefedve.

Mindeközben készíthető a főfogás, melyet majd a következő bejegyzésben találtok!



Ha letelt az egy óra, a sonkát kipecázzuk, és nagyobb darabokra vágjuk, majd a káposztával és a salátával, melyeket leveleire szedtem, együtt visszarakjuk főni. Kóstoljuk, és amennyiben szükséges fűszerezzük. A lábast újra lefedve, jó fél órát főzzük még, ugyancsak gyöngyözve, amíg a zöldségek teljesen meg nem puhulnak.

Tálaláskor olíva olajjal locsoljuk meg. Szerintem jól megy hozzá egy kissé megpirított bagett szelet!


Jó étvágyat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése