2013. március 12., kedd

Rozmaringos Polenta


Sokáig gondolkodtam, hogy milyen köretet készítsek a mediterrán csirke mellé. Ahogy azt már korábban olvashattátok, a tésztára voksoltam volna, de ugye Norbi glutén érzékeny, így az nem lehetett.
A polenta mellett döntöttem.Ez egy rendkívül gyorsan elkészíthető, jól ízesíthető, variálható köret.
A következőképpen készült, sajnos a mennyiségek nem lesznek pontosak, mert nem tudtam mérni :-(


Hozzávalók:

kukorica dara
4 dl tej
4 dl víz
2 ek vaj
főzőtejszín

bors
friss rozmaring
szerecsendió


Elkészítés:

Én két adagban készítettem, így azt is írom le!
Egy edénybe 2-2 dl tejet és vizet forralok. Amikor forr, érzésre kukorica darát szórok bele (mintha tejbe darát készítenék :-D )  Sűrűbbre készítsük, és főzzük 6-8 percig. Közben tegyünk bele egy kevés vajat, tejszínt, sót, borsot és szerecsendiót.Ne ijedjünk meg, ha azt tapasztaljuk, hogy leég, az csak egy réteg, amit úgysem szedünk fel. A massza "puffogva" fő.
Ha elkészült, egy sütőpapírral kibélelt tepsibe terítsük el, úgy 1,5-2 cm vastagságban.
Ismételjük meg még egyszer, és hagyjuk kihűlni.

Tálalás előtt, egy serpenyőbe tegyünk olíva olajat, a rozmaringot aprítsuk fel, kicsit pirítsuk meg, és a polentát tegyük rá, süssük aranybarnára mindkét oldalát.

Tökéletes köretnek bizonyult!


Jó étvágyat


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése