2013. március 11., hétfő

Különleges ebéd...


Szombaton vendégsereget vártunk otthonunkba! Már kedden azon gondolkodtam, hogy mit készítsek. Nem volt egyszerű a feladat, hiszen egyikük nem eszik húst ( Katalin), a másik glutén érzékeny ( Norbert), míg a harmadik emberke sok mindent látott,próbált és tud a főzésről (igaz Csilla :-) ).
Szóval valami olyat kellett összehoznom, hogy mindenki jól lakjon. (már ha ízlik nekik).
Nagyon ideges, nem is ez a jó szó, inkább izgatott voltam. Szombaton reggel fél 7kor már a piacon sétálgattam, hogy a még hiányzó alapanyagokat beszerezzem. Ott, akkor még változtattam az előételen, de ne rohanjunk...
Nos, a menü kiválasztásnál figyelembe vettem minden lehetőséget, így a következőket készítettem el:

Előétel (bocs Norbi, ezt nem tudtam úgy elkészíteni, hogy te is tudj enni belőle) a már jól működő töltött bagett volt, melybe szárított paradicsomot, mozzarella sajtot és friss bazsalikom került. Ahogy már említettem a piacon változtattam az előételen, és vásároltam finom, friss medvehagymát. A bagetthez készítettem házi medvehagymás vajat. (nagyon nagy sikere volt, pedig rettenetesen egyszerű elkészíteni)
A leves tejszínes brokkoli leves volt, kevés kukoricával tuningolva.
A főétel pedig mediterrán csirke, melyhez nem tudtam mi legyen a köret. Ahogy említettem Norbi glutén érzékeny, így a tészta kilőve. A krumpli nem lett volna megfelelő szerintem, a rizst pedig snassz lett volna. A megfelelő köret sokáig kérdéses volt, de egyszer csak jött az ihlet! Polentát készítettem hozzá, mely régen a szegények eledele volt, de manapság már a puccos éttermekben is kapható. Katalin, mivel nem eszik húst, céklapogácsát kapott, amit krumpli helyett csicsókával készítettem el!
A desszert pedig közkívánatra (Kati rendelése alapján, bár Ő sem tudott róla) sajttorta volt, de most gyömbéres-mangós változatban.
És a legvégén mindenki kapott egy kis Fahéjas Kávét :-D

Nos, a következőkben olvashatjátok majd mindegyik ételnek (ami még nem szerepel itt a blogon) a receptjét!

Remélem sokan kipróbáljátok majd őket!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése